Productie/reportage ‘From farm to Fork’ voor gekopkalfvlees.be in opdracht van OSérieux

Briefing: Maak een Farm to Fork- reportage over kalfsvlees. Schets aan de hand van portretten de unieke band tussen boer, beenhouwer en chef.  Leg de focus op de culinaire mogelijkheden van kalfsvlees en benadruk de unieke eigenschappen van dit edel stukje vlees. 

Aanpak: Ik bracht boerin, beenhouwer en chef samen voor een belevingsdag rond kalfsvlees. Chef en kalfsvlees-ambassadeur Gilles Melchior nodigde twee collega-chefs uit en samen namen we hen mee naar de boerderij en de beenhouwerij. Eerst bezochten we boerin Emelie Laeremans. In haar state of the art kalverij vertelde ze hoe ze met veel passie en toewijding haar kalfjes verzorgt. Vervolgens bezochten we Leuven’s bekendste beenhouwer Filip Rondou, die elk (!) stukje van Belgisch kalfsvlees weet te appreciëren. Tenslotte gingen we met het kwaliteitsvlees richting Tienen naar Gilles’ restaurant Melchior. Daar maakte hij verschillende verrassende bereidingen klaar met kalfsvlees en wisselden de chefs hun favoriete kalfsrecepten uit. 

Resultaat: Ik schreef een reportage over deze boeiende dag + werkte Gilles’ creaties volledig uit in toegankelijke recepten. Het resultaat verscheen in Culinair Ambiance van oktober 2022 en zal binnenkort ook te zien zijn op gekopkalfsvlees.be.

Ervaring van de klant: “Het was een geweldig om ons oSérieux team even uit te kunnen breiden met een enthousiaste foodie. Wij  hadden een PR-idee, Faim de Flandre heeft het tot in de puntjes uitgewerkt. Het resultaat? Een bijzonder boeiend verhaal dat alle facetten van kalfsvlees belicht: van bij de boerin tot op ons bord.”

— Ann Ramaekers, oSérieux

Volgende
Volgende

Masterclass ‘Culinaire communicatie voor foodondernemers’